AKSYSTEM

Softwary na tvorbu e-shopů jsou hodný sluha, ale zlý pán.

Možná i vy jste si založili nebo chcete založit e-shop jako rozšíření svého podnikání, například prodeje v kamenném obchodě, nebo jako úplný začátek vašeho podnikání. Obzvlášť po covidové krizi a v nastupující krizi ekonomické se jedná o dobrý způsob, jak získat nové zákazníky a nemuset se spoléhat na úzký okruh osob, které mají vedle vaší provozovny byt nebo kancelář. Navíc je dnes založit e-shop velmi snadné. Už opravdu neplatí, že na vlastní e-shop musíte být programátor nebo platit statisíce IT firmám, abyste vůbec začali prodávat. Stačí si koupit doménu, najít vhodný nástroj na tvorbu e-shopu, kde si jen „naklikáte“ jaký chcete a do pár dnů můžete prodávat klidně se vstupními náklady pár tisíc korun.

Ovšem má tato snadnost také svá úskalí? Bohužel ano.

Firmy zabývající se prodejem hotových technických řešení e-shopů mohou nezkušenému podnikateli v online světě totiž zamotat hlavu a krom e-shopu přidělat i hodně vrásek na čele. Snaží se totiž, abyste celé své podnikání přesunuli k nim a e-shop v jejich softwaru se stal středobodem vašeho byznysu. To je ale velká chyba. „E-SHOP JE JEN PRODEJNÍM KANÁLEM“. Přece byste celé své podnikání nepodřídili tvaru regálů v prodejně, tak proč byste ho podřizovali e-shopu, neboli vlastně jen virtuálním „regálům“? Bohužel přesně to se často děje. Stává se to hlavně začínajícím podnikatelům, kteří mají e-shop jako svůj začátek, ale občas se do pastí chytí i zkušení podnikatelé, kteří e-shopem jen expandují svůj dosah.

Tyto firmy totiž nabízejí kromě naklikání e-shopu i doplňkové služby jako například skladové zásoby nebo základní účetnictví. Člověk tak lehce nabyde dojmu, že používám těchto funkcí ušetří desítky tisíc za kvalitní účetní a skladové softwary. To je ovšem velká chyba. Tyto funkce jsou sice líbivé a obchodní zástupci jejich autorů vám budou tvrdit, že plně nahradí účetní program, a ještě máte vše na jednom místě. Opak je ale pravdou, brzy totiž zjistíte, že funkce dostatečné nejsou a místo toho, abyste podnikali, tak jak chcete vy, budete stále řešit otázku, zda budete schopni vámi zamýšlenou akci napasovat na e-shop a jeho rozhraní. To je ale ten menší problém. Mnohem větší se často objeví, když začnete řešit zákonné náležitosti, například u tvorby daňového přiznání nebo při auditu. Zatímco kvalitní účetní programy, jako například POHODA, pracují s aktuální legislativou a nedovolí vám zrealizovat jakoukoliv operaci, která je v rozporu s aktuálními zákony. Tak tyto e-shopové nástroje s žádnou legislativou nepracují. Dovolí Vám naprosto cokoliv, a to klidně v rozporu se zákonem!

Často se na nás pak obracejí zákazníci a chtějí propojit e-shop se skutečným skladovým a účetním systémem jako je POHODA, jedná se pak o poměrně časově a finančně náročný proces synchronizace skladových karet, zásob a adresáře.

Navíc, pokud chcete provozovat více e-shopů napojených na jeden sklad, je propojení se skladovým systémem nezbytné. V rámci řešení skladových operací v programu POHODA je možné výrazně zefektivnit expedici zboží a práci se skladovými zásobami. Bez nadsázky se jedná o zefektivnění o stovky procent oproti práci pouze v e-shopovém systému.

Jaké je tedy řešení? Je používání softwaru na tvorbu e-shopů špatně? Určitě ne! Ale je třeba uvědomit si, k čemu slouží. Jsou určeny jen k vytvoření a provozu e-shopu. Nic víc. Základem podnikání musí být kvalitní a ověřený účetní a skladový software k tomu určený. Ten navíc dnes již nemusí stát stranou e-shopu, ale je možné do něj naprogramovat rozšíření, která ho s e-shopem přímo propojí, například náš modul E-SHOP SYNC. Vaše podnikání pak stojí na pevných základech a není svázáno ničím jiným než vaší představivostí a e-shop tvoří jen to co má. Nástroj na prezentaci zboží zákazníkovi a jeho prodej. 

Možná i vy jste si založili nebo chcete založit e-shop jako rozšíření svého podnikání, například prodeje v kamenném obchodě, nebo jako úplný začátek vašeho podnikání. Obzvlášť po covidové krizi a v nastupující krizi ekonomické se jedná o dobrý způsob, jak získat nové zákazníky a nemuset se spoléhat na úzký okruh osob, které mají vedle vaší provozovny byt nebo kancelář. Navíc je dnes založit e-shop velmi snadné. Už opravdu neplatí, že na vlastní e-shop musíte být programátor nebo platit statisíce IT firmám, abyste vůbec začali prodávat. Stačí si koupit doménu, najít vhodný nástroj na tvorbu e-shopu, kde si jen „naklikáte“ jaký chcete a do pár dnů můžete prodávat klidně se vstupními náklady pár tisíc korun.

Ovšem má tato snadnost také svá úskalí? Bohužel ano.

Firmy zabývající se prodejem hotových technických řešení e-shopů mohou nezkušenému podnikateli v online světě totiž zamotat hlavu a krom e-shopu přidělat i hodně vrásek na čele. Snaží se totiž, abyste celé své podnikání přesunuli k nim a e-shop v jejich softwaru se stal středobodem vašeho byznysu. To je ale velká chyba. „E-SHOP JE JEN PRODEJNÍM KANÁLEM“. Přece byste celé své podnikání nepodřídili tvaru regálů v prodejně, tak proč byste ho podřizovali e-shopu, neboli vlastně jen virtuálním „regálům“? Bohužel přesně to se často děje. Stává se to hlavně začínajícím podnikatelům, kteří mají e-shop jako svůj začátek, ale občas se do pastí chytí i zkušení podnikatelé, kteří e-shopem jen expandují svůj dosah.

Tyto firmy totiž nabízejí kromě naklikání e-shopu i doplňkové služby jako například skladové zásoby nebo základní účetnictví. Člověk tak lehce nabyde dojmu, že používám těchto funkcí ušetří desítky tisíc za kvalitní účetní a skladové softwary. To je ovšem velká chyba. Tyto funkce jsou sice líbivé a obchodní zástupci jejich autorů vám budou tvrdit, že plně nahradí účetní program, a ještě máte vše na jednom místě. Opak je ale pravdou, brzy totiž zjistíte, že funkce dostatečné nejsou a místo toho, abyste podnikali, tak jak chcete vy, budete stále řešit otázku, zda budete schopni vámi zamýšlenou akci napasovat na e-shop a jeho rozhraní. To je ale ten menší problém. Mnohem větší se často objeví, když začnete řešit zákonné náležitosti, například u tvorby daňového přiznání nebo při auditu. Zatímco kvalitní účetní programy, jako například POHODA, pracují s aktuální legislativou a nedovolí vám zrealizovat jakoukoliv operaci, která je v rozporu s aktuálními zákony. Tak tyto e-shopové nástroje s žádnou legislativou nepracují. Dovolí Vám naprosto cokoliv, a to klidně v rozporu se zákonem!

Často se na nás pak obracejí zákazníci a chtějí propojit e-shop se skutečným skladovým a účetním systémem jako je POHODA, jedná se pak o poměrně časově a finančně náročný proces synchronizace skladových karet, zásob a adresáře.

Navíc, pokud chcete provozovat více e-shopů napojených na jeden sklad, je propojení se skladovým systémem nezbytné. V rámci řešení skladových operací v programu POHODA je možné výrazně zefektivnit expedici zboží a práci se skladovými zásobami. Bez nadsázky se jedná o zefektivnění o stovky procent oproti práci pouze v e-shopovém systému.

Jaké je tedy řešení? Je používání softwaru na tvorbu e-shopů špatně? Určitě ne! Ale je třeba uvědomit si, k čemu slouží. Jsou určeny jen k vytvoření a provozu e-shopu. Nic víc. Základem podnikání musí být kvalitní a ověřený účetní a skladový software k tomu určený. Ten navíc dnes již nemusí stát stranou e-shopu, ale je možné do něj naprogramovat rozšíření, která ho s e-shopem přímo propojí, například náš modul E-SHOP SYNC. Vaše podnikání pak stojí na pevných základech a není svázáno ničím jiným než vaší představivostí a e-shop tvoří jen to co má. Nástroj na prezentaci zboží zákazníkovi a jeho prodej.

Potřebujete poradit?

Neváhejte se nám ozvat a využijte bezplatné konzultace.

Potřebujete poradit s e-shopem? Neváhejte se nám ozvat